Htar Htar Moe
တစ္ခါတေလ စာေရးသူက ေယာဆရာေတာ္ဘုရားဆီ အေဖၚမေခၚဘဲ တစ္ပါးတည္း သြားတတ္ပါတယ္။ တစ္ပါးတည္း သြားတယ္ဆုိတာက ဆရာေတာ္ကုိ ကုိယ္ေမးခ်င္တာ ေမးလုိ႔ရသလုိ ကုိယ့္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိလုိ႔ ဆရာေတာ္ ဆုံးမရင္လည္း ေဘးလူမသိေစခ်င္လုိ႔ပါ။ တစ္ခါမွာေတာ့ ေနာက္မွာလည္း လူရွိမရွိၾကည့္ၿပီး လူမရွိတာ ေသခ်ာၿပီဆိုိမွ “ဆရာေတာ္ဘုရား….တပည့္ေတာ္မွာ တစ္ခါတေလ ကုိယ္မလုိခ်င္တဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္မိပါတယ္ဘုရား။ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲရ ပါတယ္ဘုရား။ ဘယ္လုိပယ္ရပါမလဲ”လုိ႔ ေမးေတာ့..
ဆရာေတာ္ဘုရားက…. “ျဖစ္တဲ့အကုသိုလ္ကုိ ရႈမွတ္ပစ္ေပါ့၊ သာသနာမွာ အကုသိုလ္ကိေလသာရွိလုိ႔ အလုပ္လုပ္စရာရွိေနတာ၊ အကုသိုလ္ ကိေလသာစိတ္မရွိရင္ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ သာသနာမွာဘာမွလုပ္စရာအလုပ္မရွိေတာ့ဘူး။ ရဟန္း အလုပ္က ကိေလသာပယ္ဖုိ႔ပဲ၊ သာသနာမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေတာ္တယ္ ေတာ္တယ္ဆုိတာ အကုသိုလ္ ကိေလသာကုိ ပယ္ႏုိင္လုိ႔ ေတာ္တာ။ အဲဒီမွာ သတိပါ ေနဖုိ႔ပဲ။ သတိပါေနရင္ ကိေလသာ ဆယ္ခ်က္ျဖစ္ရမွာႏွစ္ခ်က္ သုံးခ်က္နဲ႔ ရပ္သြားတယ္။ ေျပာလုိက္ေပါ့ “အကုသိုလ္ရယ္ ပုထုဇဥ္ပဲျဖစ္ပါ၊ မျဖစ္ရဘူးလုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး၊ ျဖစ္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ နွစ္ခ်က္ သုံးခ်က္ ျဖစ္ရရင္ ေတာ္ေရာေပါ့ကြာ”လုိ႔ ေျပာလုိက္ေပါ့”လုိ႔ မိန္႔ျပပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားက အကုသိုလ္ျဖစ္တာ စိတ္ညစ္စရာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ အကုသိုလ္ကုိ ကုိယ့္ရဲ့ၿပိဳင္ဘက္ လ႔ုိ သေဘာထား ရပါမယ္တဲ့။ ဆရာေတာ္ဘုရားက ဥပမာနဲ႔ မိန္႔ျပပါတယ္။ လက္ေဝွ႔ထုိးတဲ့အခါ စင္ေပၚမွာ တစ္ေယာက္တည္းထုိးေနရင္ ၾကည့္လုိ႔မေကာင္းဘူးတဲ့။ အားေပးမယ့္ သူလည္း မရွိပါဘူး။ တစ္ေယာက္တည္း ထုိးေနရင္ အရူးျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ၿပိဳင္ဘက္နဲ႔ နွစ္ေယာက္ထုိးမွ ေအာက္က ပရိသတ္က လက္ခုပ္တီးၿပီး အားေပးေတာ့တာပါ။ ဒါမွလည္း လက္ေဝွ႔ပြဲကုိ ၾကည့္လုိ႔ ေကာင္းတာပါတဲ့။ ဒီလုိပါပဲ ဆရာေတာ္ရဲ့ ၾသဝါဒအရဆုိရင္ အကုသုိလ္စိတ္ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘာမွစိတ္ညစ္မေနပါနဲ႔၊ အကုသိုလ္စိတ္ကုိၿပိဳင္ဘက္လုိ႔ နွလုံးသြင္းၿပီး ရႈမွတ္ပစ္ရမွာပါပဲ။ အကုသိုလ္ စိတ္ရယ္၊ ရႈမွတ္စိတ္ရယ္ ၿပိဳင္ရေတာ့မွာပါ။
ဒီေတာ့ဆရာေတာ့္ ၾသဝါဒအတုိင္း အကုသိုလ္စိတ္ ဝင္လာရင္ “ကဲ..ကုိေရႊအကုသိုလ္ေရ မင္းနဲ႔ငါၿပိဳင္ ရေအာင္၊ မင္းကပဲႏုိင္မလား၊ ငါကပဲႏုိင္မလား ၿပိဳင္ၾကတာေပါ့”ဆုိၿပီး တစ္ေယာက္ခ်င္းၿပိဳင္ရမွာပါ။ တကယ္လည္း တစ္ေယာက္ခ်င္းပါပဲ၊ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ဣႆာမစၦရိယစတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြဟာ နွစ္စိတ္သုံးစိတ္ ၿပိဳင္္ျဖစ္လုိ႔မရပါဘူး။ တစ္စိတ္စီပဲျဖစ္ၾကရတာပါ။ တစ္ေယာက္ခ်င္းခ်င္း သူႏုိင္ကုိယ္ႏုိင္ ေပွ်ာ္စရာ ႀကီးပါ။ ၿပိဳင္ၿပီဆုိကတည္းက အႏုိင္၊ အရႈံး၊ သေရဆုိတာ ရွိမွာပါ။ အၿမဲတမ္းေတာ့ ႏုိင္မေနႏုိင္ပါဘူး။ ႏုိင္တဲ့ အခါရွိသလုိ ရႈံးတဲ့အခါလည္း ရွိမွာပါပဲ။ ရႈံးလည္း ဆက္ၿပိဳင္ေနရမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အကုသိုလ္ စိတ္ကုိ ရႈမွတ္ပစ္တာဟာ ပါရမီျဖည့္ေနတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြဟာ ကုိယ့္အတြက္ ပါရမီျဖည့္ဖုိ႔ ေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိ အကုသုိလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ “လာစမ္း အကုသုိလ္ ပါရမီျဖည့္ပစ္မယ္”ဆုိၿပီ စိန္ေခၚရမွာပါ။ ဣႆာမစၦရိယစိတ္ျဖစ္လည္း ဘာျဖစ္လဲ “လာစမ္း ဣႆာမစၦရိယ … ပါရမီျဖည့္ပစ္မည္”ဆုိၿပီး ရႈမွတ္ပစ္ရုံပါပဲ။
ဒါကေတာ့အကုသိုလ္ကုိ ပြါးမ်ားၿပီပယ္ပုံ အက်ဥ္းပါပဲ။
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အကုသိုလ္ကုိ ပယ္ပစ္ဖုိ႔က သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ ဝိတကၠ သဏၭာနသုတ္ကလာတဲ့ အကုသိုလ္ ပယ္နည္း ငါးနည္းကုိ အဓိကထား ေျပာသြားရေအာင္ပါ။
ဝိတကၠသဏၭာန သုတ္ဆုိတာ ကုိယ့္ရင္ထဲကုိ အကုသိုလ္ တရားေတြ ဝင္လာရင္ အေၾကာင္းငါးပါးနဲ႔ ပယ္ပုံကုိ ေဟာျပထားတဲ့သုတ္ပါ။ ရာဂ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ၊ ဣႆာမစၦရိယစတဲ့ အကုသိုလ္ အညစ္အေၾကးေတြ ဝင္လာရင္ အေၾကာင္းတရားငါးပါးကုိ နွလုံးသြင္းၿပီးပယ္ေဖ်ာက္ပစ္ရမွာပါ။ အဲဒီ အေၾကာင္းငါးပါးနဲ႔ ပယ္ပုံကုိ ေရးျပသြားရေအာင္ပါ။
၁။ ကုသိုလ္တရားကုိ ဆင္ျခင္ပါ။
...............................................
၁။ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔စပ္ယွဥ္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ ဝင္လာတဲ့အခါ ကုသိုလ္နဲ႔ စပ္ယွဥ္တာေတြ ေျပာင္းၿပီး ႏွလုံးသြင္းလုိက္ပါတဲ့။ ပါဠိေတာ္မွာေတာ့ ကုသိုလ္နဲ႔ စပ္ယွဥ္တာေတြေျပာင္းၿပီး ေဖ်ာက္ပါလုိ႔ပဲ ဆုိထားပါတယ္။ ဘယ္လုိ ကုသိုလ္ေတြ ဆုိတာေတာ့ ျပမထားပါဘူး။ ဒါကုိ အ႒ကထာက ကုသိုလ္နဲ႔ စပ္ယွဥ္တာေတြကုိဖြင့္ျပေပးပါတယ္။ ရာဂျဖစ္လာရင္ အသုဘဘာဝနာ ႏွလုံးသြင္းၿပီး ေဖ်ာက္ပါတဲ့။ ေဒါသျဖစ္လာရင္ ေမတၱာပြါးၿပီး ေဖ်ာက္ပါတဲ့။ ဒီက႑မွာပဲ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက “ဘယ္ကိေလသာမဆုိ ျဖစ္ေပၚလာရင္ သမထတစ္ခုခုကုိ ႏွလုံးသြင္းၿပီးေဖ်ာက္ရပါမယ္”လုိ႔ မိန္႔ထားပါတယ္။ ပယ္လည္း ပယ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ထပ္မိန္႔ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔မွာတာကုိ အာရုံျပဳၿပီး အကုသိုလ္ ကိေလသာ စိတ္တစ္ခုခု ဝင္လာတဲ့အခါ ကုိယ္အားသန္ရာ သမထကုသိုလ္ တစ္ခုခုကုိ ပြါးၿပီး ပယ္လုိက္ လုိ႔လည္း ရပါတယ္။ ဥပမာ- အကုသိုလ္စိတ္ တစ္ခုခုဝင္လာတာနဲ႔ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ေလးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပြါးေနလုိက္ရင္လည္း ေပ်ာက္သြားတာမ်ားပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ “ ငါသည္ မုခ်ဧကန္ ေသရမည္။ ငါ၏ ရွင္ျခင္းသည္ မၿမဲ၊ ငါ၏ ေသျခင္း သည္ျမဲ၏”လုိ႔ မရဏာႏုႆတိကုိ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ပြါးေနလုိက္လုိ႔လည္း ရပါတယ္။ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသျခင္း တရားအေၾကာင္းကုိေတြးလုိက္ရင္ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ခ်င္စရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
၂။ အျပစ္ကုိ ဆင္ျခင္ပါ။
..................................
၂။ ကုသိုလ္တရားေတြ ႏွလုံးသြင္းလုိ႔မွ မေပ်ာက္ရင္ အကုသိုလ္ရဲ့အျပစ္ကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ေဖ်ာက္ပါတဲ့။ ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္လာရင္ “ဒီအကုသိုလ္ ေတြဟာ အပါယ္ေလးပါးကုိ က်သြားႏုိင္တယ္၊ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ ၿပိတၱာလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ သုဂတိဘဝကုိလည္း မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ သံသရာ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ဘဝကုိ ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္” စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ၿပီး ေဖ်ာက္ရပါမယ္။ လူေတြဟာ အကုသိုလ္လုပ္ရမွာသာ မေၾကာက္တာ၊ အကုသိုလ္ရဲ့ အျပစ္ခံရမွာေတာ့လူတုိင္းေၾကာက္ၾက ပါတယ္။
အသိတစ္ေယာက္ ကေတာ့ ဘုရားရွိခုိးၿပီးတုိင္း “ငရဲႏွင့္ဆင္းရဲ ကင္းလြတ္ ရပါလုိ၏”လုိ႔ အၿမဲ ဆုေတာင္း ပါသတဲ့။ ရင္းနွီးေနတာနဲ႔စာေရးသူက ျပန္ေျပာ လုိက္ပါတယ္။ “ညညက်ေတာ့ ျခင္ရုိက္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ဘက္တံႀကီး နဲ႔ ျခင္ေတြ သတ္သတ္ေနၿပီးေတာ့ လြတ္ပါလိမ့္မယ္ ငရဲနဲ႔ ဆင္းရဲ”လုိ႔ ေျပာမိပါတယ္။ ငရဲနဲ႔ ဆင္းရဲကုိေတာ့ လူတုိင္းေၾကာက္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ငရဲကုိေတာ့ ပုိလုိ႔ေတာင္ ေၾကာက္ၾက ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ လာရင္ ငရဲကုိ ဆင္ျခင္လုိက္လုိ႔လည္းရပါတယ္။ ငရဲကုိဆင္ျခင္၊ သံေဝဂျဖစ္ၿပီး ဝိပႆနာ ရႈမွတ္လုိက္တာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားတဲ့ သီဟုိဠ္ ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။
တခါတုန္းက သီဟုိဠ္ကြ်န္းမွာ မိလကၡဆုိတဲ့ မုဆုိးႀကီး တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူကမိသားစု အတြက္မုဆုိးလုပ္ၿပီး ေကြ်းပါတယ္။ ဒါတင္မက ပါဘူး ေတာထဲသြားတဲ့အခါ ေတာထဲမွာပဲရတဲ့ သားေကာင္ေတြကုိ ဖုတ္ကင္ စားေသာက္ေလ့ရွိပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ သားေကာင္ေတြ ဖုတ္ကင္စားေသက္ၿပီး ေရဆာလုိ႔အနီးမွာရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကုိဝင္ပါတယ္။ ေရအုိးကုိဖြင့္ လုိက္ေတာ့ ေရက တစ္စက္မွ မရွိပါဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့ မုဆုိးႀကီးက ဘာေျပာလုိက္သလဲ ဆုိေတာ့ “ ရဟန္းေတြက ခရီးသြားေတြအတြက္ ေရေလးေတာင္ ထည့္မထားၾကဘူး။ ပ်င္းလုိက္ၾကတာ၊ ဒကာ ဒကာမ လွဴတာစားၿပီး အိပ္ေနၾကတာပဲ”လုိ႔ အသံထြက္ ကဲ့ရဲ့လုိက္ပါတယ္။ ဒါကုိ ေက်ာင္းထုိင္ မေထရ္က ၾကားၿပီး ေရအုိးကုိ ဖြင့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေရအုိးထဲမွာ ေရေတြ အျပည့္ ရွိေနပါသတဲ့။ မေထရ္က “အင္း… လူစင္စစ္က ၿပိတၱာ ျဖစ္ေနၿပီ” ဆုိၿပီး ေရကုိ ကုိယ္တုိင္ တုိက္ေပး ပါတယ္။
အကုသိုလ္ကံေတြဟာ သိပ္ေၾကာက္ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ တစ္ဆင့္ၾကားဖူးတာပါ။ တစ္ခါတုန္းက အင္းသူႀကီး တစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ လာရင္း ေရႊတိဂုံေစတီကုိတက္ဖူးပါသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ရင္ျပင္ေပၚေရာက္ေတာ့ ေရႊတိဂုံကုိ မျမင္ရပါဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့ အင္းသူႀကီးက နယ္ျပန္ေရာက္တဲ့ အခါ ေခ်ာင္းထဲက သူ႔အင္းတုိင္ ေတြကုိ “ဒီ အင္းတုိင္ေတြက ငါတုိ႔ မိသားစုကုိ ထမင္းေကြ်းတာပဲ”ဆုိၿပီး အင္းတုိင္ေတြကုိေရႊခ်ထားပါသတဲ့။ အကုသိုလ္ကံေတြ သိပ္္မ်ားလာရင္ သဘာဝတရား ေတြက ပုံမွန္အတုိင္း ျဖစ္ေနေပမယ့္ သူတုိ႔အတြက္ေတာ့ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေန တတ္ပါတယ္။ အျပင္မွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေအးေနေအးေန သူတုိ႔အတြက္ ပူခ်င္ပူေနတာပါ။မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ေတြက တရားစကားေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေဖးမ ေဖးမ၊ မတရားစကားလုိ႔ပဲ ထင္ေနေတာ့တာပါ။ ဘယ္သူ႔ ကုိမွလည္း အေကာင္းမျမင္ ေတာ့ပါဘူး။ ကုိယ့္မွာ တရားနဲ႔ေဖးမ ေပးတဲ့ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း လည္း သိပ္လုိအပ္ပါတယ္။ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းဆုိတာ ေငြထက္တန္ဖုိးရွိပါတယ္။ အခ်ိန္မီသိၿပီး အခ်ိန္မီကုစားႏုိင္ဖုိ႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ အကုသုိလ္ႏြံနစ္သြားရင္ ကယ္ဖုိ႔ခက္သြားပါၿပီ။ ေဘးကေန ဒီအတုိင္း ထုိင္ၾကည့္ေနရေတာ့တာပါ။
ေက်ာင္းထုိင္မေထရ္က မုဆုိးႀကီးကုိ ေရတုိက္ၿပီး “ဒကာ… သင္လုပ္ထားတဲ့ အကုသုိလ္ႀကီးက ေၾကာက္စရာႀကီး၊ သင္လူစင္စစ္က ၿပိတၱာျဖစ္ေနၿပီ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ စဥ္းစားေပေတာ့”လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ မုဆုိးႀကီးလည္း ေၾကာက္လန္႔သြားၿပီး ေတာထဲမွာ ေထာင္ထားတဲ့ ေက်ာ့ကြင္းေတြကုိ ဖ်က္ဆီး ပစ္လုိက္ပါတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့ အခါမွာလည္း မိထား ေလွာင္ထားတဲ့ သားေကာင္ေတြကို ျပန္လႊတ္ ေပးလုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိသားစုထံ ရဟန္းဝတ္ဖုိ႔ ခြင့္ပန္ပါတယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ရတာနဲ႔ တရားေဟာလုိက္တဲ့ မေထရ္ဆီျပန္လာၿပီး ရဟန္းဝတ္လုိက္ပါတယ္။ ရဟန္းဝတ္ၿပီး ဝိပႆနာတရားကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားထုိင္တဲ့အခါမုဆုိးဘဝက သတ္ခဲ့ျဖတ္ခဲ့တာေတြ အကုန္ျပန္ေပၚေနလုိ႔ တရားကုိဘယ္လုိမွအားထုတ္လုိ႔ မရဘူးျဖစ္ေန ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး လူထြက္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္ဆုိၿပီး မေထရ္ထံ လူျပန္ထြက္ေပးဖုိ႔ ခြင့္ေတာင္းပါတယ္။ ဒီေတာ့မေထရ္က မုဆုိးဦးဇင္းႀကီးကုိ ငရဲအေၾကာင္း ေဟာျပပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ “သင္လူထြက္ရင္ အဲဒီငရဲမွာ ခံရလိမ့္မယ္”လုိ႔ ေဟာလုိက္ပါတယ္။
မုဆုိးဦးဇင္းႀကီး ကလည္း “အဲဒီငရဲကုိ ၾကည့္လုိ႔ မရဘူးလား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းထုိင္ မေထရ္က “ငရဲေတာ့ ၾကည့္လုိ႔မရဘူး၊ တျခား တစ္နည္း နဲ႔ ျပတာေပါ့”ဆုိျပီး ကုိရင္ေတြကုိ သစ္သားထင္းအစိုေတြ အမ်ားႀကီး ရွားခုိင္းျပီး ေက်ာက္ဖ်ာေပၚမွာ ပုံခုိင္းလုိက္ပါတယ္။ တန္ခုိးနဲ ႔ငရဲကေန မီးပြါးေလး တစ္ခုယူျပီး ထင္းအစုိပုံႀကီးေပၚ ပစ္ခ်လုိက္တာ တစ္ခါတည္းထင္းအစုိပုံႀကီး ျပာျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါကုိ ျမင္လုိက္ရေတာ့ မုဆုိး ဦးဇင္းႀကီး ငရဲကုိ ပုိေၾကာက္သြားပါတယ္။ လူမထြက္ေတာ့ဘူးဆုိၿပီး တရားကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ျပန္အားထုတ္ ပါေတာ့တယ္။ ညပုိင္းမွာ သိပ္အိပ္ငုိက္လာရင္ ေကာက္ရုိး ကရြတ္ေခြႀကီးလုပ္ၿပီး အဲဒီ ေကာက္ရုိးကရြတ္ေခြႀကီးကုိ ေရစိမ္၊ ေရေတြ တစ္စက္စက္က်ေနတဲ့ ကရြတ္ေခြႀကီးကုိ ေခါင္းေပၚ တင္ထားလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အိပ္ခ်င္စိတ္ ေတြ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး အားထုတ္လုိက္တာ ရဟႏၱာျဖစ္ သြားပါေတာ့တယ္။ ငရဲကုိ ဆင္ျခင္လုိက္လုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္သြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ “ဝိပႆနာအစ သံေဝဂက” ဆုိတဲ့အတုိင္း ငရဲကုိ ဆင္ျခင္၊ ဆင္ျခင္မႈကတဆင့္သံေဝဂျဖစ္။ သံေဝဂကုိ အေျခခံၿပီး ဝိပႆနာ ရႈမွတ္လုိက္တာ တရားထူး ရသြားတဲ့ သာဓကတစ္ခုပါ။ ငရဲကုိ ဆင္ျခင္လုိက္တာနဲ႔ သံေဝဂျဖစ္၊ ရဟႏၱာေတာင္ ျဖစ္သြားေသးတာ ဆုိေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ ေပ်ာက္ဖုိ႔ေလာက္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အကူအညီ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒီသာဓကကုိ ေထာက္ၿပီး အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္လာရင္ ငရဲကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ေဖ်ာက္လုိ႔လည္း ရပါတယ္။
၃။ ႏွလုံးမသြင္းပါနဲ႔
............................
နံပါတ္(၃)က အကုသိုလ္အျပစ္ကုိ ဆင္ျခင္လုိ႔မွ မေပ်ာက္ရင္ အဲဒီ အကုသိုလ္စိတ္ကုိနွလုံးမသြင္း ပါနဲ႔တဲ့။ နွလုံးမသြင္းပါနဲ႔ရဲ့ ေနာက္မွာ အ႒ကထာက တစ္ျခားအာရုံကုိျဖစ္ေစလုိက္ပါတဲ့။ တခ်ိဳ႕ အေတြးေတြဟာ ေတြးလုိက္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ အေတြးေတြ က်ေတာ့ ေတြးလုိက္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသိုလ္ ျဖစ္တဲ့အေတြးကုိ မွတ္ထားၿပီး မေတြးမိေအာင္ေနရမွာပါ။ နွလုံးမသြင္းပါနဲ႔၊ မေတြးပါနဲ႔ ဆုိေပမယ့္ ေတြးခ်င္ေတြးေနမွာပါ။ စိတ္ကုိထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ သိပ္ခက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့အကုသိုလ္အေတြးကို တျခားအာရုံ တစ္ခုနဲ႔ အစားထုိးေပးရမွာပါ။ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့လည္း မေက်နပ္တဲ့အာရုံကုိ ေသခ်ာပုံေဖၚ ေသခ်ာႏွလုံးသြင္းၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာပါ။ ႏွလုံးသြင္းေလ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေလပါပဲ။ နွလုံးမသြင္းရင္အကုသိုလ္စိတ္ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီႏွလုံးမသြင္းပါနဲ႔ က႑ကုိအ႒ကထာမွာ အဆင့္ဆင့္ အက်ယ္ဖြင့္ျပထားတာ အကုသိုလ္စိတ္ ပယ္ခ်င္ သူေတြအတြက္ သိပ္စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာပါ။ ႏွလုံးမသြင္းပါနဲ႔တဲ့။ အဲဒီလုိမွမေပ်ာက္ရင္ ကမၼ႒ာန္း အေပၚေက်းဇူး မ်ားတဲ့ ပါဠိကုိ အသံခပ္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ရြတ္ပစ္လုိက္ပါတဲ့။ ခပ္တုိးတုိးေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ရြတ္ရမွာပါ။ ဒါကုိေထာက္ၿပီး အကုသိုလ္စိတ္ ဝင္လာရင္ ရထားတဲ့ပါဠိကုိ လမ္းကုိေ႕ရွေနာက္ အျပန္ျပန္ ေလွ်ာက္ၿပီး ရြတ္ေနလုိက္ရုံပါပဲ။ ဥပမာ… ဒိဝါတပတိ ဂါထာ ရြတ္ေနက် ဆုိရင္လည္း လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အေခါက္တစ္ရာေလာက္ ရြတ္ပစ္လုိက္ေပါ့။ စာမွာ ျပထားတဲ့အတုိင္းအသံ က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ရြတ္ေပးရမွာပါ။ အေခါက္တစ္ရာ ျပည့္သြားတဲ့အခါ အကုသုိလ္ လည္းေပ်ာက္၊ ကုသုိလ္လည္း ေရာက္ပါပဲ။ အက်ိဳးနွစ္ခုရေတာ့တာပါ။
အဲဒီလုိမွ မေပ်ာက္ရင္ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္ အေၾကာင္းေတြ ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဖတ္လုိက္ပါတဲ့။ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႕ “ရတနာ့ဂုဏ္ရည္”၊“ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ” ၊ ဦဇင္းအရွင္ ဆႏၵာဓိကရဲ့ “လုိတရႏွလုံးသား”စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ စိတ္ကစာထဲ ေရာက္သြားတာနဲ႔ အကုသိုလ္က ေပ်ာက္သြားတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ဆုိ စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ၿပီး ဘဝတစ္ခုလုံး ေတာင္ေျပာင္းသြာ
ဆရာေတာ္ဘုရားက….
ဆရာေတာ္ဘုရားက အကုသိုလ္ျဖစ္တာ စိတ္ညစ္စရာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ အကုသိုလ္ကုိ ကုိယ့္ရဲ့ၿပိဳင္
ဒီေတာ့ဆရာေတာ့္ ၾသဝါဒအတုိင္း အကုသိုလ္စိတ္ ဝင္လာရင္ “ကဲ..ကုိေရႊအကုသ
ဒါကေတာ့အကုသိုလ္
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အကုသိုလ္ကုိ ပယ္ပစ္ဖုိ႔က သိပ္အေရးႀကီးပါတ
ဝိတကၠသဏၭာန သုတ္ဆုိတာ ကုိယ့္ရင္ထဲကုိ အကုသိုလ္ တရားေတြ ဝင္လာရင္ အေၾကာင္းငါးပါးန
၁။ ကုသိုလ္တရားကုိ ဆင္ျခင္ပါ။
...............
၁။ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔စပ္ယွဥ္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ ဝင္လာတဲ့အခါ ကုသိုလ္နဲ႔ စပ္ယွဥ္တာေတြ ေျပာင္းၿပီး ႏွလုံးသြင္းလုိက
ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ
၂။ အျပစ္ကုိ ဆင္ျခင္ပါ။
...............
၂။ ကုသိုလ္တရားေတြ ႏွလုံးသြင္းလုိ႔
အသိတစ္ေယာက္ ကေတာ့ ဘုရားရွိခုိးၿပီ
တခါတုန္းက သီဟုိဠ္ကြ်န္းမွ
တစ္ေန႔ေတာ့ သားေကာင္ေတြ ဖုတ္ကင္စားေသက္ၿ
အကုသိုလ္ကံေတြဟာ
ေက်ာင္းထုိင္မေထ
မုဆုိးဦးဇင္းႀက
၃။ ႏွလုံးမသြင္းပါန
...............
နံပါတ္(၃)က အကုသိုလ္အျပစ္ကု
အဲဒီလုိမွ မေပ်ာက္ရင္ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္ အေၾကာင္းေတြ ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဖတ္လုိက္ပါတဲ့။ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသရ