Wednesday, 8 April 2015

စိုက္ပ်ိဳး စီးပြား

Kaung Myat
April 4 at 4:47pm · 
စိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္သူမ်ား ႏွင့္ စီးပြားေရး အျမင္ (၂)

ဒီအေၾကာင္းအရာကို ဆက္ျပီး မေဆြးေႏြးခင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေမတၱာရပ္ခံလိုတာက စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ရာမွာ ေျမယာ ျပဳျပင္တာကအစ၊ မ်ိဳးေစ့ လိုအပ္မႈ၊ လုပ္အားလိုအပ္မႈ၊ ေရ လိုအပ္မႈ၊ စိုက္ပ်ိဳးနည္း စနစ္မ်ား၊ သြင္းအားစု သံုးစြဲမႈ (ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ ပိုးသတ္ေဆး၊ အားေဆး နဲ႔ အျခား)၊ ရိတ္သိမ္းျပီး ေနာက္ပိုင္း နည္းပညာမ်ား အဆံုး အားလံုး ေျပလည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိ္ုင္မွသာ အထြက္ေကာင္းပါ့မယ္။ အခု ေခါင္းစဥ္ အတြက္က စိုက္ပ်ိဳးစီးပြား အျမင္ကို ဦးတည္ျပီး ေဆြးေႏြးလိုတာေၾကာင့္ က်န္တဲ့ အပိုင္းမ်ားကို ခဏေလာက္ ေမးမွိန္ထားသလိုေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပါ ခင္ဗ်ား။ ျပီးေတာ့ သီအိုရီေတြက လက္ေတြ႔မွာ အသံုးမ၀င္ပါဘူးကြာလို႔ ေစာဒက တက္လိုသူမ်ား ရွိခဲ့ရင္လည္း သီအိုရီဆိုတာက လက္ေတြ႔မပါပဲနဲ႔ လာတဲ့ ရရွိခ်က္၊ ေတြ႔ရွိခ်က္ တစ္ခုမဟုတ္ပါ၊ သီအိုရီ နဲ႔ လက္ေတြ႔ဟာ ခြဲထားလို႔ မရ ဘဲဥ အစ ရွာမရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုသာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးမွာကလည္း သိလြန္း တတ္လြန္းလို႔ မဟုတ္ပါ ခင္ဗ်ား၊ သိထားတဲ့ နည္းနည္းေလးကို ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ ေတာင္သူမ်ား အတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ ကြက္လပ္ေလး တစ္ခုကို တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္ကေန ရသေလာက္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ဖို႔ အားထုတ္ၾကည့္မိတာပါ ခင္ဗ်ား။ (မလိုအပ္ဘူး ဆိုရင္လည္း အခ်ိန္ကုန္၊ လူပင္ပန္းခံျပီး ေရးစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။  ) စာဖတ္သူမ်ားလည္း သေဘာေပါက္ နားလည္ ေပးႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

အပိုင္း (၂) မွာ အဓိက ေဆြးေႏြးလိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူမ်ားဟာ ထုတ္လုပ္သူလား????? စားသံုးသူလား????? ဆိုတဲ့ ေစ်းကြက္တစ္ခုရဲ႕ အေျခခံ ကိုပါ ခင္ဗ်ား။ ဒီအပိုင္းကို ဖတ္ျပီးေနာက္ တိုးတက္ ရႏိုင္မယ့္ အသိကေတာ့ (၁) ထုတ္လုပ္သူ (Producer)၊ (၂) စားသံုးသူ (Customer & Consumer) ဆိုတဲ့ အေျခခံ စကားလံုး ႏွစ္လံုးပါ။ အားလံုးနဲ႔ ရင္းႏွီးျပီးသား ဆိုတာကို သိေပမယ့္လည္း ျပန္လည္ သတိရေအာင္ ေစ်းကြက္ တစ္ခုမွာ အေရးပါတဲ့ အေျခခံ စကားလံုး ႏွစ္လံုးကို ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္ပါ ခင္ဗ်ား။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေနရာမွာ သံုးတဲ့ ေဆြးေႏြးတယ္ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းဟာ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ အျပန္အလွန္ ေမးျမန္း ေျဖဆိုရင္း အေျဖတစ္ခု ရေအာင္ ထုတ္ယူရတဲ့ အေျခအေနကို ရည္ရြယ္တာေၾကာင့္ ေမးခြန္းမ်ားကို အသံုးျပဳရင္း ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္လား ခင္ဗ်ား။

ေတာင္သူမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ အခြင့္ရတိုင္း ေမးခြန္း တစ္ခုကို အရင္ ေမးျဖစ္ပါတယ္။ အခုလည္း ေမးခြန္း တစ္ခုနဲ႔ စလိုက္ၾကရေအာင္ပါ။
ေမးခြန္း (၁) ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူမ်ားဟာ ထုတ္လုပ္သူလား????? စားသံုးသူလား ?????
အေျဖ (၁) ေတာင္သူ အမ်ားစုက - ကၽြန္ေတာ္တို႔က ထုတ္လုပ္သူပါ။
ေမးခြန္း (၂) ဟုတ္ကဲ့ပါ ခင္ဗ်ား။ မိမိေန႔စဥ္ ဘ၀ အသံုးျပဳေနတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြထဲက ရာႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ အထိ ထုတ္လုပ္ေပးေနပါသလဲ ခင္ဗ်ား။
အေျဖ (၂) ကၽြန္ေတာ္တို႔က သီးႏွံ အေရအတြက္ နည္းနည္းပဲ ထုတ္ႏိုင္တာပါ။ လိုအပ္တာေတြကေတာ့ အကုန္၀ယ္ရတာပဲေလ။

ဒီေတာ့ ေမးခြန္း (၁) ကို ျပန္သြားရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူမ်ားဟာ ထုတ္လုပ္သူအျဖစ္က ရာႏႈန္း နည္းနည္း၊ စားသံုးသူအျဖစ္က ရာႏႈန္း ပိုမ်ားတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူမ်ား စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္တာက သီးႏွံ ရာသီ အတြင္း ခဏတာပါ။ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး လိုအပ္တဲ့ အသံုးအေဆာင္၊ အိမ္တစ္အိမ္မွာ လိုအပ္တာေတြ အတြက္ ေန႔စဥ္ ၀ယ္ယူေနရတာပါပဲ။ ဥပမာ - စပါးပဲ စိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္တဲ့ ေတာင္သူတစ္ေယာက္က အိမ္မွာ ထမင္းတစ္ပိုင္းျဖစ္လာဖို႔ အတြက္ ဆန္ကလြဲလို႔ အျခား လိုအပ္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ ၾကက္သြန္၊ အာလူး၊ ဟင္းခတ္ အေမႊးအၾကိဳင္၊ အကုန္ ၀ယ္ရတာပါပဲ။ အမွန္တကယ္ေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စားသံုးသူမ်ားပါ။ 

ဒီေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ေနသူမ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးလိုတာကေတာ့ စားသံုးသူမ်ားေနရာက ကိုယ္စား ၀င္ျပီး ေနၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ ဒီအခ်က္ကို ေဆြးေႏြးရာမွာ မွတ္မိလြယ္ေအာင္ “ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ထားၾကည့္ၾကရေအာင္” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေလး သံုးခ်င္ပါတယ္။ သီးႏွံ တစ္ခု စိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္ရာမွာ အရမ္းကို အေရးပါလို႔ပါ။ ဘာေၾကာင့္ အေရးၾကီးသလဲ ဆိုေတာ့ လက္ရွိ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သူအမ်ားစုဟာ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ဖို႔ကိုပဲ အားသန္ျပီး ေစ်းကြက္က ဘယ္လို အခ်ိန္မွာ ဘာေတြ ဘယ္လို အရည္အေသြးနဲ႔ ပမာဏဘယ္ေလာက္ လိုအပ္ေနတယ္၊ စားသံုးသူမ်ားက ဘာေတြ ေတာင္းဆိုေနတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေလ့လာ အားထုတ္ရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ တဆင့္ခံ ၀ယ္သူတို႔ရဲ႕ ေပးတဲ့ေစ်း၊ ၀ယ္သူေပးတဲ့ ေစ်းကြက္ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ ေနာက္ေတာ့ အရံႈးေတြ နဲ႔ ထုတ္လုပ္ေနၾကရျပီး ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ ရံႈးရတာမ်ိဳးေတြ ၾကံဳေနရတာ မဟုတ္လား။ 

လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်မႈ ေစ်းကြက္ကလည္း စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သူမ်ားက ေစ်းကြက္ထဲအထိ မပါလာေတာ့ ေစ်းကြက္ အေၾကာင္း မသိေတာ့တာနဲ႔ ထုတ္လုပ္ျပီး ေနာက္ပိုင္း ငါ့နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုျပီး ထြက္ကုန္ကို အျခားပစၥည္းေတြနဲ႔ ေရာခ်င္သလိုေရာ၊ ဒါမဟုတ္ မ်ိဳးမတူတာေတြ ေရာထည့္၊ ျပီးေတာ့ အရည္အေသြး မတူတာေတြေရာထည့္။ ၾကာလာေတာ့ တဆင့္ခံေရာင္း၀ယ္သူေတြက သူတို႔အတြက္ အျမတ္ ပမာဏကို အရင္ႏုတ္၊ ဆံုးရံႈးႏိုင္တာေတြကို ဖယ္ျပီးမွ ေပးႏိုင္တဲ့ ေစ်းကို ေပး၀ယ္ၾကေတာ့ ၀ယ္သူေပးတဲ့ ေစ်းကြက္ ေပၚလာေရာ။ ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္ မေကာင္းဘူး အရံႈးေပၚတယ္ ဆိုျပီး ေတာင္သူမ်ားပဲ ခံရျပန္ေရာ။ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သူမ်ားက ေစ်းကြက္ လိုအပ္ခ်က္၊ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို မသိတာက တစ္ပိုင္း၊ တဆင့္ခံ ေရာင္းခ်သူမ်ားကလည္း အျမတ္ပိုမို ရရွိေရး ဆိုတဲ့ အတၱကို ဦးတည္လိုက္ေတာ့ ေစ်းကြက္က ဒီလို ျဖစ္ေအာင္ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာေတာ့တာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ “ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ထားၾကည့္ၾကရေအာင္” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေလး ထပ္ျပီး သံုးခ်င္ပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္က စားသံုးသူလည္း ျဖစ္ေနေတာ့ ထုတ္ကုန္ တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ စားသံုးသူ တစ္ဦးရဲ႕ အျမင္၊ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္မႈ၊ အရည္အေသြး၊ အရြယ္အစား၊ အေရာင္၊ လိုအပ္ခ်ိန္၊ ပမာဏ၊ ေပးလိုတဲ့ ေစ်းႏႈန္း စတဲ့ အခ်က္ေတြကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုပါ့မယ္။ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ေရးမွာ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေနတာကေတာ့ စားသံုးသူမ်ားဘက္ကေန ၀င္ေရာက္ခံစားျပီးမၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ ေစ်းကြက္ တစ္ခုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အေလ်ာက္ ျဖည့္ေပးႏိုင္ဖို႔ ထုတ္လုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ပဲ ထုတ္လုပ္သူတစ္ဦး အေနနဲ႔ မိမိ စိုက္လိုတာကိုသာ ဦးတည္ျပီး ထုတ္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ မိမိ ထြက္ကုန္ပဲ ေစ်းေကာင္း မရေတာ့တာမ်ိဳး ၾကံဳေနရတာပါ။

လက္ရွိမွာ ျမန္မာျပည္မွာ ျမင္ေနရတဲ့ အေလ့အထ တစ္ခုက ကိုယ္တိုင္သာ ကနဦး မစြန္႔စားရဲတာ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ စြန္႔စားလုပ္ကိုင္လို႔ ေအာင္ျမင္ရင္ အားလံုး ၀ိုင္းျပီး စုပံု ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်ဖို႔ ၀ိုင္းျပီးေစာင့္ေနၾကသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥပမာေပးရရင္ ၾကက္ဆူ ဆိုေတာ့လည္း လိုက္ျပီးေတာ့ ၾကက္ဆူလိုက္တာပါပဲ၊ ေကာင္းတာမေကာင္းတာ မသိေသး အဦးဆံုး အျမတ္ထြက္ကုန္တာက မ်ိဳးေစ့ ေရာင္း၀ယ္သူေတြနဲ႔ ပ်ိဳးပင္ ထုတ္ေရာင္းတဲ့ သူေတြ။ ျပီးေတာ့ သစ္ေမႊးဆိုလည္း လိုက္ေမႊးလိုက္တာပဲ၊ ေစ်းကြက္က ဘယ္သူ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလဲ ဆိုတဲ့ အရင္းအျမစ္ကို မၾကည့္ေတာ့ဘူး၊ အျမတ္ထြက္တာက မ်ိဳးေစ့ နဲ႔ ပ်ိဳးခင္း သမားမ်ား။ ေလွ်ာ္ျဖဴပင္ဆိုလည္း ျဖဴလိုက္ၾကတာပါပဲ၊ အခုလည္း ၾကယ္ပဲ ဆိုျပီး ပဲေနၾကျပန္ပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုခ်င္တာက အျပစ္တင္ စကားေျပာလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ (၁) မလုပ္ခင္ ေသခ်ာ စဥ္းစား၊ (၂) ကနဦး အကြက္ငယ္ေတြ စမ္းသပ္စိုက္ပ်ိဳးၾကည့္၊ (၃) အဆင္ေျပရင္ ထပ္ခ်ဲ႕၊ မေျပရင္ ရွိတာကို ထိန္းထားျပီး ေစာင့္ၾကည့္။ (၄) ၀ိုင္း၀န္း ပူးေပါင္း အေျဖရွာ ဆိုတဲ့ အဆင့္လိုက္ တစ္ဆင့္ခ်င္း လုပ္ႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ အခု ဘယ္မွာလဲ ၾကက္ဆူ၊ ဘယ္လိုေနေသးလဲ သစ္ေမႊး။ နည္းမွန္ လမ္းမွန္နဲ႔ သြားေစလိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ေဆြးေႏြးျဖစ္တာပါ။ ေရရွည္မွာေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ေရး နည္းလမ္းေကာင္းတစ္ခုလို႔ မျမင္ပါဘူး။ (ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေနကလည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ထားပါေတာ့)။ 

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာပါေမာကၡ စကားနဲ႔ ဆိုရင္ ေျပာခ်င္တာကမ်ားေနေတာ့ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းသြားျပီ၊ စားသံုးသူ နဲ႔ ထုတ္လုပ္သူ အေၾကာင္း ျပန္ဆြဲေခၚရေအာင္။  

ဒီေတာ့ကာ စားသံုးသူမ်ား အေၾကာင္းကို ေလ့လာထားရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္မယ့္ သီးႏွံ တစ္ခုရဲ႕ ေရာင္းခ်ႏိုင္မယ့္ ပမာဏ၊ ေစ်းကြက္က လိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြး၊ ေရရွည္ အလားအလာ စတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ၾကည့္ျပီး သီးႏွံ တစ္ခုကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုေစ်းကြက္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ ပမာဏ ကို ဘယ္လို အရည္အေသြးမ်ိဳးနဲ႔ ထုတ္လုပ္ရမလဲ ဆိုတာကို သိလာမွာပါ။ အမွန္တကယ္ကေတာ့ စားသံုးသူမ်ားကို ေလ့လာတာဟာ သီးႏွံစိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္ရာမွာသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အျခား အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ငန္းေတြမွာပါ အေရးပါျပီး စီးပြားေရးအရ သက္ေရာက္မႈ ရွိတဲ့ ေလ့လာမႈ တစ္ခုပါ။

မိမိကိုယ္တိုင္လည္း စားသံုးသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီးျပီ ဆိုေတာ့ စားသံုးသူမ်ား အေၾကာင္း ေလ့လာရာမွာ ဘယ္ကေန စရင္ ေကာင္းမလဲ။ ထုတ္လုပ္သူမ်ားဟာ ကိုယ္တိုင္က စားသံုးသူကို တိုက္ရိုက္ ေရာင္းခ်သူ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရာင္းခ်မယ့္ ေစ်းကြက္ အတြင္းက စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ အျပဳအမူ၊ သေဘာသဘာ၀ကို နားလည္ထားရင္ စိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္မႈ အတြက္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရာမွာ ပိုျပီး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိခ်ပ္ရမယ့္ အခ်က္ တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကလို ထုတ္လုပ္သူေစ်းကြက္ မဟုတ္ေတာ့ စားသံုးသူ ေစ်းကြက္ကို ေျပာင္းလဲလာျပီ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို ေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တာပါ။ ဒီလို ေလ့လာရာမွာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ - 

(၁) စားသံုးသူ အမ်ိဳးအစား - မိမိ ပစၥည္းကို ၀ယ္ယူစားသံုးမယ့္ သူက တဆင့္ခံေရာင္းခ်သူလား၊ ေနာက္ဆံုး စားသံုးသူလား သိထားရပါမယ္။ မိမိထုတ္လုပ္မယ့္ ပစၥည္းကို ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ရာမွာ အဆင္ေျပေစပါတယ္။ ျပီးေတာ့ စားသံုးသူမ်ားဟာ အရည္ အေသြးကို ၾကိဳက္သူလား၊ အရည္အတြက္ကို အားေပးသူလား သိထားသင့္ ပါတယ္။ ဒါမွသာ မိမိ ထုတ္လုပ္မယ့္ ထြက္ကုန္ရဲ႕ အရည္အေသြးကို လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း ထုတ္လုပ္ ေပးႏိုင္မွာပါ။ 

(၂) စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ၀င္ေငြ - ေရာင္းခ်မယ့္ ေစ်းကြက္ တစ္ခုမွာ ၀င္ေငြ ပမာဏေပၚ မူတည္ျပီး ေရာင္းကုန္ကို ေစ်းႏႈန္း သတ္မွတ္ရတာပါ။ ဥပမာ - ကေလး မုန္႔ဖိုး ၅၀ ပဲ ေပးႏိုင္တဲ့ မိသားစု ပမာဏမ်ားတဲ့ ရပ္ကြက္က အိမ္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာ ၂၀၀ တန္ မုန္႔ အတြက္ အေရာင္းသြက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဦးတည္ ေစ်းကြက္က စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ၀င္ေငြပမာဏကို သိထားရင္ မိမိထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်မယ့္ ပစၥည္းကို လိုအပ္သလို အဆင့္ခြဲ ႏိုင္ရံုမက ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်မယ့္ ပမာဏကို ခ်င့္တြက္လို႔ ရပါတယ္။ ၀င္ေငြနည္းတဲ့ ေစ်းကြက္က စားသံုးသူ တစ္ဦး အတြက္က ၀င္ေငြ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိတာေၾကာင့္ ပိုက္ဆံ ၁၀၀၀ ပဲ ရွိတယ္ ဆန္ တစ္ျပည္၀ယ္မွ မိသားစု စားဖို႔ လံုေလာက္မယ္ ဆိုရင္ ၁၂၀၀ တန္ ဆန္ကို ၀ယ္ခ်င္ေပမယ့္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရွိပဲ ၁၀၀၀ က်ပ္နဲ႔ ေအာက္ အမ်ိဳးအစား ဆန္ကိုသာ ၀ယ္သြားေတာ့မွာေပါ့။

(၃) စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံ - ဦးတည္ရာ ေစ်းကြက္ တစ္ခုမွာရွိတဲ့ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံကို သိထားရပါ့မယ္။ မိမိပစၥည္းကို အားေပးမယ့္ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္၊ ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္၊ ထံုးစံ၊ အယူအဆမ်ားက ထုတ္လုပ္မယ့္ ပမာဏလိုအပ္ခ်က္ နဲ႔ အရည္အေသြး အတြက္ အေရးပါလွပါတယ္။ ဒီအပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူမ်ား သတိရ အတုယူရမွာက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားရဲ႕ အျမင္ စူးရွ ေတာက္ပမႈမ်ားပါ။ သၾကၤန္ကာလေက်ာ္ျပီ ဆိုတာနဲ႔ ဗလာစာအုပ္နဲ႔ ေက်ာင္းသံုး ေၾကာ္ျငာေတြ ပလူပ်ံပါေတာ့မယ္။ ျပီးေတာ့ ဆက္လာမွာက မိုးကာ အက်ၤီေတြ ေၾကာ္ျငာ ဆက္ပါတယ္။ ၀ါ မ၀င္မီ သကၤန္း ေၾကာ္ျငာ လာပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေျမၾသဇာ၊ ပိုးသတ္ေဆး ေၾကာ္ျငာေတြ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ေနာက္ ကထိန္ သကၤန္း အတြက္ လာျပန္ပါျပီ။ ေနာက္ေတာ့ ခရစ္စမတ္ အတြက္ လက္ေဆာင္၊ ဆက္လာမွာက ဗယ္လင္တိုင္း အမွတ္တရ……။ ကဲ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ရာသီ အလိုက္ လိုအပ္ခ်က္ကို ဘယ္လို ရွာေဖြရမလဲ အားထုတ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဦးတည္ရာ ေစ်းကြက္ရဲ႕ ဘာသာေရး အယူအဆ၊ အမဲသားကိုသာ ၀ယ္ယူတဲ့ ေစ်းကြက္မွာ ၀က္သား သြားေရာင္းလို႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပတာမ်ိဳးေပါ့။  

(၄) စားသံုးသူရဲ႕ အသက္အရြယ္ - ေစ်းကြက္ တစ္ခုကို ေလ့လာတဲ့ အခါမွာ ထုတ္ကုန္ အမ်ိဳးအစား အလိုက္ ဦးတည္ စားသံုးသူမ်ား အေၾကာင္း သိထားရပါ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဒသ တစ္ခုရဲ႕ လူဦးေရတိုးပြားႏႈန္း၊ က်ား မ အခ်ိဳးအစား၊ ၁၈ ႏွစ္ အထက္၊ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ ေအာက္၊ ၅ ႏွစ္ ေအာက္ စသျဖင့္ သိထားေတာ့ ေစ်းကြက္ တစ္ခုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္၊ ျဖဳန္းအားကို လြယ္လြယ္ကူကူ တြက္ခ်က္ မွန္းဆျပီး ထုတ္လုပ္ႏိုင္တာေပါ့။ ကေလးမ်ားတဲ့ ရပ္ကြက္တစ္ခုက စတိုးဆိုင္ တစ္ဆိုင္ ဆိုပါေတာ့ ကေလးအတြက္ အသံုးအေဆာင္ မ်ားမ်ား ပိုတင္မွာေပါ့။ ၁၈ ႏွစ္ အထက္ မ်ားတဲ့ ေနရာမွာ ပိုမိုသင့္ေတာ္တဲ့ အလွကုန္ ပစၥည္းေတြကို သူတို႔ရဲ႕ ၀င္ေငြေပၚ မူတည္ျပီး ေစ်းသင့္တာ တင္မွာေပါ့။ အသက္အရြယ္ အလိုက္ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္မႈကို ဦးတည္ေစ်းကြက္အလိုက္ ခြဲျခားျပီး ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ရမွာပါ။

(၅) စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ စားသံုးမႈ ပံုစံ - ေဒသ တစ္ခု အလိုက္ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ စားသံုးမႈ အေလ့အထ မတူပါဘူး။ ဥပမာ - အသားကို ဦးစားေပးတဲ့ ေစ်းကြက္၊ အသီးအရြက္ အစားမ်ားတဲ့ ေစ်းကြက္၊ က်န္းမာေရး အသိပညာမ်ားတဲ့ ေဒသဆိုရင္ေတာ့ ေအာ္ဂဲနစ္ သီးႏွံေစ်းကြက္ ဆိုျပီးေတာ့ ကြဲျပားမႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက စားသံုးသူမ်ား ၾကိဳက္တတ္တဲ့ ထုတ္ကုန္ အရြယ္အစားကလည္း အေရးပါပါတယ္။ ဥပမာ - သရက္သီးကို ၃၀၀ ဂရမ္ပဲ ၾကိဳက္တဲ့ ေစ်းကြက္မွာ ၃၀၀ ဂရမ္ ကိုပဲ ဦးတည္ျပီး ပို႔ရမွာပါ။ တစ္ခါစားရင္ အ၀စားတတ္တဲ့ ျမန္မာ ဓေလ့နဲ႔ အလွစားတတ္တဲ့ အျခား ဓေလ့ကို ႏိႈင္းယွဥ္ သိထားရင္လည္း စိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္သူမ်ား အတြက္ ပိုမို အဆင္ေျပေစပါတယ္။ ထုတ္ကုန္ရဲ႕ အရည္အေသြးအျပင္ ထုတ္ပိုးမႈ ပံုစံက်တာကိုလည္း အေလးထားတတ္တဲ့ ေစ်းကြက္ ဆိုရင္ တစ္မ်ိဳး ျပင္ဆင္ရမွာပါ။ 

ဒီေတာ့ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ၾကည့္ျပီး ဘယ္လိုထုတ္ကုန္မ်ိဳးကို ဘယ္လိုေနရာအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ပမာဏကို ဘယ္လို အရည္အေသြးနဲ႔ ထုတ္ဖို႔လိုမယ္၊ စတဲ့ ေစ်းကြက္ လိုအပ္ခ်က္ကို အျမဲတမ္း ဆန္းစစ္ေနျပီး စားသံုးသူ အၾကိဳက္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ စိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္သူမ်ား အတြက္ ကနဦး အစမွာ အျမတ္နည္းပါေစ အရံႈးနည္းတဲ့ ကာလေတြနဲ႔ ေတြ႔လာရမွာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေစ်းကြက္နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်ိတ္ဆက္မိလာျပီး ခိုင္မာတဲ့ ထုတ္ကုန္ေစ်းကြက္ တစ္ခု ဖန္တီး လာႏိုင္မွာပါ။

ေနာက္အပိုင္းမ်ားမွာ ေရာင္းလိုအား နဲ႔ ၀ယ္လိုအား တြက္ခ်က္မွန္းဆျခင္း၊ ေစ်းကြက္ ပံုစံေျပာင္းလဲလာမႈ၊ ေစ်းကြက္ ရွာေဖြျခင္း စတဲ့ အပိုင္းေတြကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္ပါ ခင္ဗ်ား။ ကိုးကားစာအုပ္မ်ား မပါလာေပမယ့္ အားတဲ့အခ်ိန္ေလး ေရးျဖစ္တဲ့ အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနမွာပါ။ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ လိုက္ပါ့မယ္ ခင္ဗ်ား။ 

ေမတၱာျဖင့္
ေအာင္ေကာင္းျမတ္
၀၄.၀၄.၂၀၁၅

No comments:

Post a Comment