အမွီေကာင္း
အမွီေကာင္း
လူတေယာက္ ႀကီးပြားတိုးတက္ဖို႔အတြက္ အမွီေကာင္းရွိဖို႔လိုတာ အမွန္ပါ။
အမွီေကာင္းရွိမွသာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႀကီးပြားတိုးတက္မႈေတြကို ရရွိခံစားႏိုင္ပါတယ္။
“ဘုရားေတာင္ အမွီရွိမွ ပြင့္ႏိုင္တယ္”ဆိုတဲ့ စကားဟာ အမွီေကာင္းအေရးႀကီးပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆိုတဲ့ စကားတခု ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အမွီေကာင္းဆိုတာမဟာေဗာဓိပင္နဲ႔ ေ႐ႊပလႅင္ကို ေျပာပံုရပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးေအာက္မွာ ထိုင္၍ “ငါ ဘုရားမျဖစ္မခ်င္း ဒီေနရာက မထေတာ့”လို႔ အဓိ႒ာန္ျပဳၿပီး တရားအားထုတ္ခဲ့ရာ မဟာသကၠရာဇ္ (၆၈)ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာ သဗၺညဳဘုရား စင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ႀကီးပြားတိုးတက္ေနသူ ရဟန္းရွင္လူတိုင္းပင္ အမွီေကာင္းရွိၾကလို႔ တိုးတက္ႀကီးပြားေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိဟာ အႀကီးအက်ယ္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ မိမိဉာဏ္မွီသေလာက္ သာသနာေတာ္အက်ိဳးေလာကအက်ိဳး သည္ပိုး ေဆာင္႐ြက္ရာမွာ အမွီေကာင္းမ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေတြေၾကာင့္ အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈ မွတ္တိုင္ကေလးမ်ားကို စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ အမွီေကာင္းမ်ားကေတာ့ မိမိရဲ႕ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိမွာ “လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ၊ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဘ”ဆိုတဲ့အတိုင္း မိဘႏွစ္ပါးအပါအဝင္ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာေတာ့ အမွီေကာင္းျဖစ္တဲ့ ဆရာသမားတပါးရဲ႕အေၾကာင္း တင္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိ ၁၃-ႏွစ္သား အ႐ြယ္မွာ ေျမာင္းျမျမိဳ႕၊႐ိုးကူးရပ္၊ ပညာေဇယ်ံဳေက်ာင္းတိုက္မွာ ၂-ႏွစ္တိတိ ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းတိုက္က ႐ုံးအလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လက္ေရးတို၊ လက္ႏွိပ္စက္၊ စာရင္းကိုင္ပညာေတြကို အဓိကထားၿပီး သင္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ပါဠိစာေပစတဲ့ ေလာကုတၱရာပညာကိုသင္ၾကားေပးတဲ့ စာသင္တိုက္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
မိမိဟာ ပါဠိစာေပက်မ္းဂန္ေတြကို သင္ယူေလ့လာခ်င္လို႔ ၁၉၅၅-ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွာ ေျမာင္းျမျမိဳ႕၊ ေညာင္ေလးပင္ရပ္ရွိ ပေဇၨာတာ႐ုံ ပါဠိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမွာ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနထိုင္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။
ပေဇၨာတာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္မွာ ေနထိုင္ဖို႔အတြက္ ပညာေဇယ်ဳံေက်ာင္းမွ ရခိုင္ဦးပဇင္းႀကီး ဦးေဒဝိႏၵက မိမိကုိ ကူညီခဲ့ပါတယ္။
တေန႔မွာ ဦးေဒဝိႏၵက မိမိကို “ေမာင္ဣႏၵက၊ ကိုရင္က အသက္ငယ္ေသးတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ ပါဠိစာေပ က်မ္းဂန္ေတြကို သင္ယူသင့္တယ္၊ ကိုရင္ ပေဇၨာတာ႐ုံတိုက္မွာ ေနခ်င္ရင္ ငါ လိုက္ပို႔ေပးမယ္၊ ငါ့သူငယ္ခ်င္း ရခိုင္ဦးပဇင္း ဦးဣႏၵကဆိုတာ ရွိတယ္၊ ကိုရင္နဲ႔ ဘြဲ႕တူပဲ၊ သူက ကိုရင္ကို အာမခံရင္ ကိုရင္ အဲဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ ေနလို႔ရႏိုင္တယ္၊ ဘယ္ႏွယ္လဲ” လို႔ ေမးပါတယ္။
မိမိက ေနဖို႔ သေဘာတူလို႔ ဝါမဝင္မီ တပတ္အလိုမွာ ဦးေဒဝိႏၵက မိမိကို ပေဇၨာတာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္သို႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ဦးဣႏၵကနဲ႔ ေတြ႕ၿပီး သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ရခိုင္လို ေျပာၾကဆိုၾကတယ္။သူတို႔ေျပာတာကို မိမိ နားမလည္ပါဘူး။
ၿပီးမွ ဦးဣႏၵက,က မိမိကို “ကိုရင္ ဒီမွာ ေနရဖို႔အတြက္ အာမခံပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ပါးရွိရတယ္၊က်ဳပ္က ကိုရင့္ကို အာမခံေပးရမွာ၊ က်ဳပ္ေျပာတဲ့စကားကို နားေထာင္ႏိုင္ပါ့မလား”လို႔ ရခိုင္သံ ဝဲတဲတဲနဲ႔ ေမးပါတယ္။
မိမိက “နားေထာင္ပါမယ္ ဘုရား”လို႔ အလိုက္သင့္စြာပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ စိတ္ထဲကေတာ့ သိပ္ပါလွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာသင္တိုက္ႀကီးေတြမွာ မေနခဲ့ဖူးလို႔ သံဃာႏွစ္ရာနီးပါးရွိတဲ့ ေ႐ႊက်င္စာသင္တိုက္ႀကီးတတိုက္မွာ မိမိ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနရမွာကို အားငယ္ေနမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိမိဟာ ေဆးလိပ္ကို အစြဲႀကီး စြဲေနၿပီျဖစ္လို႔ ေဆးလိပ္မေသာက္ရတဲ့ ပေဇၨာတာ႐ုံတိုက္မွာ ေနလို႔မွ ျဖစ္ပါ့မလားလို႔လဲ ေတြးၿပီး ပူေနမိပါတယ္။
ဦးဣႏၵက,က မိမိကို သကၤန္းလက္ကန္ေတာ့ထိုးပံု သင္ျပေပးၿပီးေနာက္ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ဘုရားဆီ ေခၚသြားခဲ့တယ္။
မ်က္မွန္ဒီဂရီအထူႀကီးကို တပ္ထားတဲ့ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ဟာ ေက်ာင္းတိုက္အလယ္ တုိက္ဝါႀကီးေအာက္ထပ္မွာ သတင္းစာဖတ္ေနပါတယ္။ မိမိတို႔ႏွစ္ပါးက ဆရာေတာ္ကို ႐ိုေသစြာ ကန္ေတာ့ၾကၿပီးေနာက္ အသာထိုင္၍ ဆရာေတာ္ရဲ႕စကားကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ နားဆင္ေနပါတယ္။
“ဘာကိစၥေလွ်ာက္ဖို႔ လာတာလဲ”လို႔ ဦးဣႏၵကကို ဆရာေတာ္က ေမးတဲ့အခါ ဦးဣႏၵက,က “ဒီကိုရင္ေလးက ဒီတိုက္မွာ စာသင္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ဆရာေတာ္ထံ ေနခြင့္ေတာင္းတာပါ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္က မိမိကို အကဲခတ္ၾကည့္ၿပီး“ဒီကိုရင္ေလး ဘယ္မွာေနခဲ့သလဲ”လို႔ ေမးရာ ဦးဣႏၵက,က “ပညာေဇယ်ဳံေက်ာင္းမွာ တပည့္ေတာ္မိတ္ေဆြ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အတူေနပါတယ္ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္က “ဒီျမိဳ႕ထဲက လာတဲ့ စာသင္သားေတြကို ဒို႔ သိပ္လက္မခံခ်င္ဘူး၊ ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြ ေဖာက္တတ္ၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဝါဆိုသံဃာစာရင္းလဲ ျပည့္ေနပါၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီကိုရင္ကေလး ၾကည့္ရတာ ျပဳျပင္လို႔ရမယ့္ လကၡဏာရွိပံုရလို႔ အာမခံရင္ လက္ခံမယ္”လို႔ အမိန္႔ရွိလိုက္ရာ ဦးဣႏၵက,က “တပည့္ေတာ္ အာမခံလုပ္ပါမယ္ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားလို႔ မိမိဟာ ပေဇၨာတာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမွာ ေနခြင့္ရခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ေက်ာက္႐ိုင္းတံုးမ်ားဟာ ေက်ာက္ေသြးေကာင္းဆရာလက္ထဲ ေရာက္တဲ့အခါ လွပတင့္တယ္ ႐ႈစဖြယ္ အဖိုးတန္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ ျဖစ္လာၾကရပါတယ္။ အဲဒီလုိပါပဲ ေက်ာက္႐ိုင္းတံုးနဲ႔တူတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြလဲ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းမ်ားကို မွီခိုၾကရတဲ့အခါ အသိအလိမၼာ ပညာေတြ ႂကြယ္ဝယဥ္ေက်းၿပီး လူ႔အဖိုးတန္ေတြ ျဖစ္လာၾကရပါတယ္။ ပေဇၨာတာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမွာ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာခဲ့ၿပီးေနာက္ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ အုပ္ထိန္းေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္မွာ ခ်မ္းသာေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေနထိုင္လာခဲ့ရလို႔ မိမိအဖို႔ ေက်ာက္ေသြးေကာင္းဆရာရဲ႕ လက္ထဲေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာက္႐ိုင္းတံုးေလးတခုလိုကေနၿပီး အဖိုးတန္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေလးလို ျဖစ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ မိမိရဲ႕ က်န္းမာေရး ပညာေရးနဲ႔ စားေသာက္ေနထိုင္ေရးေတြကို က႐ုဏာ ေမတၱာ ႀကီးမားစြာနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့ပါတယ္။
တရက္မွာ မိမိဟာ ရာသီအေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ထင္ပါတယ္။ အေတာ္ ဖ်ားနာေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္က မိမိကို သူ႔ေက်ာင္းမွာ ေခတၱ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ထားၿပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တာကို ယခုအထိ အမွတ္ရေနလ်က္ပါ။သင့္ေတာ္တဲ့ေဆးမ်ားကို တိုက္ေကၽြးၿပီး ဝမ္းခ်ဴေပးတဲ့အတြက္ တပတ္အတြင္းမွာပဲေနေကာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ဟာ အျခားဂိလာန စာသင္သား ရဟန္း သာမေဏေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကိုလဲ မိမိလိုပင္ ဂ႐ုတစိုက္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဂိလာနရဟန္းတပါးကို ေရခ်ိဳးေပးၿပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တာကို အတုယူၿပီး ဆရာေတာ္ဟာ တပည့္စာသင္သားေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို က႐ုဏာထား ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တာျဖစ္ပါတယ္။
မိမိ ပေဇၨာတာ႐ုံ ေရာက္ခါစက မေပ်ာ္လွပါ။ အထူးသျဖင့္ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္စိတ္ကို အေတာ္ေလး မ်ိဳသိပ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း အေျခခံပါဠိစာေတြကို သင္ရင္း စာထဲမွာ စိတ္ဝင္စားလာၿပီး စာသင္ရတာ အေတာ္ေပ်ာ္ေမြ႕လာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က မိမိရဲ႕ စာၾကိဳးစားမႈကို ၾကည့္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ သီးျခား စာသင္ေပးေနတဲ့ မႏၲေလး-သက်သီဟစာေမးပြဲအတန္းမွာ မိိမိကို တက္ခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအတန္းမွာ ဉာဏ္ေကာင္းတဲ့ ကိုရင္ကေလး ငါးပါးကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး သင္ေပးေနတာျဖစ္လို႔ မိမိကိုပါ ထပ္သြင္းလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ သင္ရတဲ့စာေတြက အေတာ္မ်ားတယ္။ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ဝိနည္းမဟာဝါပါဠိေတာ္၊ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ သဒၵါ၊ သၿဂႋဳဟ္၊ ပုဒ္စစ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အျခားကိုရင္မ်ားက စာေတြ အေတာ္ေရာက္ေနၾကပါၿပီ။ မိမိမွာ ခုန္ေက်ာ္ၿပီး လိုက္ရလို႔ အေတာ္ၾကိဳးစားသင္ယူရပါတယ္။ မႏၲေလးကိုသြားၿပီး စာေမးပြဲ ဝင္ေရာက္ ေျဖဆိုတဲ့အခါ ကိုရင္အားလံုး အာဂံုျပန္သာေအာင္ၿပီး ေရးေျဖမွာ က်ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီစာေမးပြဲေက်းဇူးေၾကာင့္ မိမိဟာ ငယ္၊လတ္၊ႀကီးနဲ႔ ဓမၼာစရိယ၊ ပါဠိပါရဂူစာေမးပြဲေတြကို အက်အ႐ႈံးမရွိဘဲ ႏွစ္ခ်င္းစြဲ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ငယ္၊လတ္၊ႀကီး စာေမးပြဲေတြကိုလဲ ပါဠိဘာသာနဲ႔ ေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းတပါးဟာ စာေပေတာ္႐ုံမွ်နဲ႔ မလံုေလာက္ေသးပါ။သာသနာေတာ္မွာ သဒၶါစိတ္ရွိဖို႔လည္း မ်ားစြာ လုိပါတယ္။ အဲဒီ သဒၶါစိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဆရာေတာ္ဟာ တပည့္စာသင္သားမ်ားကို ဆံုးမၾသဝါဒ အထူးေပးပါတယ္။ ပေဇၨာတာ႐ုံတိုက္မွာ စာသင္သားေတြဟာ အဖိတ္ေန႔ညတိုင္းတိုက္အုပ္၊ တိုက္ၾကပ္၊ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕ ဆံုးမၾသဝါဒကုိ ခံယူၾကရပါတယ္။ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕ အလယ္တိုက္ဝါႀကီးအေပၚမွာ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္နဲ႔ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားက ဆံုးမၾသဝါဒကို အလွည့္က် ေပးၾကပါတယ္။ တို္က္အုပ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၾသဝါဒေတြဟာ နာၾကားလို႔ မၿငီးႏိုင္ၾကပါဘူး။ သာသနာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္သားစရာေတြ၊ အားက်စရာေတြ၊ အတုယူစရာေတြ၊ ေလာကီဗဟုသုတျဖစ္စရာေတြနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။
ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၾသဝါဒေတြကို နာၾကားရလို႔ တပည့္မ်ားမွာ တရားက်င့္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ၊ ဓုတင္အက်င့္ ေဆာက္တည္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ၊ သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္႐ြက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ၊ သာသနာျပဳခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကပါတယ္။
မိမိဟာ ကိုရင္ဘဝနဲ႔ ေက်ာင္းတိုက္တြင္းရွိ သိမ္ေက်ာင္းႀကီးမွာ တဆူတည္းရွိတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးကို ဘုရားပန္းနဲ႔ ေသာက္ေတာ္ေရခ်မ္း သံုးႏွစ္တိတိ ေန႔စဥ္ ဝတ္မပ်က္ ကပ္လႉခဲ့ပါတယ္။
သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္းခ်က္တာဝန္ကိုလည္း သံုးႏွစ္တိတိ မညည္းမညဴ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
ေရွးက သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ကုဋီအိမ္သာေတြဟာ ခုလို ေရေလာင္းအိ္မ္သာေႂကြခြက္ေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။ ေရသေယာက္ေျမာင္းေတြကို အိမ္သာက်င္းႀကီးထဲမွာ ခ်ထားၿပီး အိမ္သာက်င္းေျမာင္းႀကီးကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အနည္းဆံုး တႏွစ္မွာ တႀကိမ္ေလာက္ ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းေပးရပါတယ္။ ဒီသန္႔ရွင္းေရးတာဝန္ကို ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျပဳလုပ္သန္႔ရွင္းေလ့ရွိပါတယ္။ တႏွစ္မွာ မိမိကို သူနဲ႔ အိမ္သာက်င္းေဆးဖို႔ ေျပာရာ “ငါ့ကို ဆရာေတာ္က ခ်ီးေျမႇာက္တာပဲ”လို႔ ေတြးၿပီး မိမိလည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာျဖင့္ ဆရာေတာ္ခိုင္းသလို ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္နဲ႔အတူ ေန႔လယ္ သံဃာေတာ္ေတြ အနားယူခ်ိန္မွာ အိမ္သာက်င္းႀကီးထဲ ဆင္းၿပီး ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦးသာ သန္႔ရွင္းေရး ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဟာ အဲဒီလို သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥတာဝန္ေတြကို ေအာက္ေျခသိမ္း ေဆာင္႐ြက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဟာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ စာေပအရာမွာ ထက္ျမက္စူးရွလို႔ ရဟန္းပညာရွင္၊ လူပညာရွင္ေတြက ဆရာေတာ္ကို အထူးေလးစားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဥကၠ႒ရဲ႕ လူေသလူျဖစ္အဆံုးအျဖတ္ ဝိနိစၧယကိစၥ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ကို ဝိနိစၧယရဲ႕ အဓိကအဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ သံဃာေတာ္မ်ားက ေ႐ြးခ်ယ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေရးထားတဲ့ “လူေသလူျဖစ္ ဝါဒါႏုဝါဒ ဝိနိစၧယက်မ္းႀကီး”မွာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ပညာျပည့္စံုမႈကို ၾကည္ညိဳႏိုင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဟာ ျမန္မာစာေပနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာ့သမိုင္းနဲ႔ ျမန္မာကဗ်ာမွာလဲႏိုင္နင္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဆံုးမၾသဝါဒ ေပးတဲ့အခါမွာ ျမန္မာ့သမိုင္းကသိမွတ္စရာေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပ ဆံုးမေလ့ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာဉာဏ္လဲ အလြန္ႀကီးပါတယ္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းေရးတဲ့ ေလးခ်ိဳးႀကီးေတြလို ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ိဳးကိုလဲ တထိုင္တည္းနဲ႔ ေရးစပ္ႏိုင္ပါတယ္။
တေန႔မွာ ဆရာေတာ္က မိမိကို ေဖာင္တိန္ေပးၿပီ